Notice: Undefined index: in /data/sites/web/maiskibe/releases/20161107164350/src/app/Application/Authorizator.php on line 89

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /data/sites/web/maiskibe/releases/20161107164350/src/app/Application/Authorizator.php on line 89
Over Maïski - Maïski
Menu

Over Maïski

Plukon Convenience Olen / Maïski behoort tot de Plukon Food Group. Deze groep telt veertien productielocaties, waarvan zes in Nederland, vijf in Duitsland en drie in België. Het is een van de grootste spelers voor pluimveevlees op de Belgische en Europese markt, met een breed aanbod van producten en bereidingen op basis van gevogelte en andere smaakvolle, verse producten en gepasteuriseerde en verse maaltijden. Plukon Convenience Olen is actief op zowel de particuliere als de professionele voedselmarkt.

Maïski is een van de bekendste merken in kip in België en geniet een uitstekende reputatie. Daarnaast produceren we, onder het licentiemerk Weight Watchers, uitgebalanceerde maaltijden voor mensen die evenwichtig willen eten en leven.

Maïski maakt het u gemakkelijk
Om tegemoet te komen aan de stijgende vraag naar convenience food, specialiseerde Maïski zich in eenvoudig te bereiden kwaliteitsproducten, met een gevarieerd aanbod van kip, rauwe bereidingen en voorgebakken producten, kant-en-klare maaltijden en culinaire sauzen. De meeste producten worden in Olen bereid, de overige in andere vestigingen van de Plukon Food Group.

Onze missie
Plukon Convenience Olen wordt, zoals elke productielocatie binnen de Plukon Food Group, bestuurd als een zelfstandige onderneming met haar eigen specialisatie: convenience food. 

Wij willen:

  • Een belangrijke marktspeler en trendsetter zijn in verse convenience foodproducten in België en daarbuiten.
  • Een goed partnerschap opbouwen met onze klanten: particulieren, supermarkten en de traditionele professionele foodmarkt.
  • Op een eerlijke wijze handel voeren. Daarom onderschrijft Plukon Convenience Olen de gedragscode voor faire handelspraktijken. Deze code van de voedingsindustrie en de federatie van Belgische distributeurs wil de relaties tussen leveranciers en klanten verbeteren.
  • Steeds gemotiveerd blijven om consumenten gemakkelijke en gezonde producten te bieden.
  • Nieuwe bereidingsmethoden en vooruitstrevende verpakkingsconcepten ontwikkelen.
  • Een brede expertise uitbouwen, onder andere via voortdurende uitwisseling van producten, kennis en ervaring tussen de verschillende vestigingen.
  • Blijven investeren in de kwaliteit van ons werk en de tevredenheid van onze medewerkers.

Kwaliteitsbeleid
Bij Plukon Convenience Olen waken we over de kwaliteit van onze producten. Consumenten eten steeds bewuster en wensen transparantie wat de informatie over hun voedsel betreft. Daarom zet Plukon Convenience Olen zich elke dag 100 % in voor voortdurende kwaliteitsverbetering, traceerbaarheid en voedselveiligheid.

Om dit te bereiken, hanteert Plukon Convenience Olen een volledig geïntegreerd kwaliteitssysteem om de kwaliteit van de producten te behouden en deze waar mogelijk nog voortdurend te verbeteren.

Dit doen we via:

  • Een strenge selectie van leveranciers. Voorwaarde is dat ze werken met de allerbeste grondstoffen.
  • Steekproeven tijdens het productieproces op kwaliteit, smaak, uitzicht en voedselveiligheid.
  • Samenwerking met een extern, erkend laboratorium dat vooral bacteriologische controles uitvoert.
  • Intern beheer van de volledige cyclus van kwekers tot eindproduct.
  • Productie volgens de strenge HACCP-normen, een controleproces om het risico op besmetting te vermijden.

Maïski beschikt dus niet voor niets over het IFS-certificaat (higher level).

Innovatie
Plukon Convenience Olen is goed bezig. Daar zijn we van overtuigd. Maar dat is geen reden om niet continue op zoek te gaan naar manieren om het nog beter te doen. Onze afdeling ‘onderzoek en productontwikkeling’ werkt voortdurend aan nieuwe evoluties en technieken. De wensen en behoeften van de consument staan hierbij centraal. Belgische en internationale trends rond voorkeuren, smaken, gebruik en verpakkingen worden op de voet gevolgd. Zo kunnen we jaarlijks nieuwigheden lanceren en ons uitgebreid aanbod aanpassen aan ieders behoefte en smaak.